Voksenhold


V001 Kost og motion fra 16 år

Kom og hver med på et hold, hvor vi fokuserer på motion og kost, som du kan lave i dit hjem, uden at du skal ud og investere i alverdens udstyr. Desuden laver vi hver gang lidt mad, for at få fokus på det sunde mellemmåltid.
Mange synes det kan være svært at finde tid, overskud og inspiration, til både motion og et godt mellemmåltid, så kom og brug 2 lektioner, hvor vi vil finde inspirationen og forhåbentlig få motivation til at føre det ud i hverdagen J
Pris pr. gang er 30,- kr. som går til det mad vi skal lave.
Kontingent går til leje af sal og køkken.
(Minimum 10 deltagere)
Bemærk: holdet udbydes af 2 omgange en efterårssæson, der slutter til jul og en forårssæson, der starter op i januar og slutter i april.
 

V002 Vakse voksne, 60+


Igen i år er holdet for både kvinder og mænd, hvor vi lægger vægt på aktive bevægelsesoplevelser og samtidig har glæde ved at mødes og have det sjovt sammen.
Vi får pulsen op, danser lidt og styrker vores muskler med forskellige håndredskaber. Endelig udfører vi de langsomme, rolige og seje bevægelser, som strækker kroppen igennem, styrker den og bidrager til at gøre vores hverdag lettere.
Vi har masser af musik og afslutter altid timen med afspænding.
 

V003 Kondi-styrke-stræk, 45+


Igen i år er holdet for både kvinder og mænd, som har lyst til en intensiv time, hvor energien bliver brændt af og kroppen genoplades med mentalt og fysik velvære.
Vi får pulsen op til god musik gennem dans, løb og hop, mens vi styrker kroppen med håndredskaber og holder fast i et grundprogram, hvor hele kroppen arbejdes igennem.
Det vigtigste er dog, at vi får nogle gode, aktive oplevelser sammen samt har det sjovt og skaber godt humør og god energi.
Timen afslutter vi altid med stræk og afspænding på gulvet

V004 Smidighed og bevægelighed for kvinder

Brug denne træning forebyggende og sundhedsfremmende for din krop.
Vi styrker overkrop, arme, mave, ryg, ben og baller bl.a. i en funktionel og holdningskorrigerende træning, hvor elementer af Pilates-, EFFEKT- samt strækøvelser kombineres. Træningen foregår til musikflow og små-redskaber vil blive anvendt i forløbet.
Der kræves ingen forudgående kendskab til begreberne, ligesom holdet er såvel for øvede som nybegyndere.
Medbring: håndklæde samt en flaske vand.

V005 Ældre i bevægelse

Holdet er for både kvinder og mænd, hvor alle kan være med.
Vi laver en alsidig grundtræning, hvor vi styrker led og muskler og får pulsen op, idet vi både benytter forskellige håndredskaber og har motiverende lege.
Vi gør det, som føles rart for kroppen og mærker energien brede sig, mens vi får følelsen af lyst og velvære i kroppen.
Vi har masser af musik og slutter altid timen af med stræk og afspænding.

V006 PILATES – styrke og smidighedstræning

Pilates kan udøves af alle uanset kondition, køn og alder.
Når du træner Pilates gælder det om at sætte tempoet ned, glemme hverdagens stress og sætte fokus på åndedrættet og bevidsthed. Bevidsthed om kroppen og hvordan den bevæges.
Det gælder om at bevæge kroppen så effektivt som muligt og undgå overanstrengelser og smerte i muskler og led. Vi styrker musklerne i hele kroppen, og gør dem mere smidige.
Du får et stærkt center og en sund kropsholdning.
Efter Pilates træningen sluttes af med en kort afspænding.
Nøgleord for denne denne træningsform er styrke – smidighed – stabilitet – kropsholdning – koncentration – koordination – balance – udholdenhed – vejrtrækning – afspænding
Vi arbejder i strømper eller bare fødder.

V007 Effekt for kvinder

Effekt er funktionel træning, og har til formål, rent fysisk, at skabe større kropsbevidsthed, bedre holdning og gøre kroppen stærkere, mere udholdende, sundere og velformet.
Træningen foregår på måtte og vi arbejder primært med kroppens egenvægt som belastning, men også lidt med redskaber, primært elastik.

V008 EFFEKT - funktionel træning

EFFEKT består af muskeltræningsøvelser, der udføres langsomt, kontrolleret uden ydre belastning. Dvs. uden brug af andre redskaber end kroppen selv. Belastningen udføres udelukkende af kroppens eller legemsdelenes egenvægt. Øvelserne foregår stående, siddende eller liggende og i takt med din naturlige vejrtrækning.
Med EFFEKT træner man de dybereliggende muskler, det vil sige musklerne helt inde omkring leddene samt de yderliggende muskler – de muskler, som man kan se.
Funktionel træning gør kroppen stærk og smidig, så den bliver bedre til at udføre de bevægelser, du gør til hverdag. Vi får styrket led, muskler og sener i hele kroppen, og der arbejdes fokuseret på at få en stærk kropskerne. Vi træner øvelser der hjælper til at gøre ben, mave, ryg og arme stærke samt får løsnet spændinger i skuldre og nakke.
Vi arbejder i strømper eller bare fødder.

V009 EFFEKT med Pilates


EFFEKT med Pilates er styrke, holdningskorrigerende og funktionel træning for hele kroppen. Træningen udføres i roligt tempo, stående eller liggende til musik.

I træningen vil redondo-bolde og små ballstik-bolde indgå. Træningen giver dig en stærk og udholdende krop, en god balance samt fin kropsbevidsthed.

Træningen afsluttes med udspænding.

V010 Yoga


Vi arbejder med forskellige variationer af de klassiske yogastillinger (asanas) i et roligt tempo, som giver plads til, at den enkelte deltager kan arbejde på sit eget niveau.
Timens indhold vil variere fra gang til gang, men grundlæggende er målet at komme hele kroppen igennem og arbejde med smidighed, styrke, balance og koncentration.

V011 Rygtræning for alle

Dette er et hold for dig, som primært vil optræne din ryg i roligt tempo ved hjælp af pilates. Rygtræning her = træning af ryg, mave, bækken, skuldre og baller.
Måske har du problemer med ryggen eller måske vil du bare gerne have en stærk ryg.
Holdet er for alle, som ikke har en stærk ryg, men gerne vil træne sig til en. Ved at træne med pilates er en sidegevinst, at du får en flot holdning.
Vi træner i behageligt gerne tætsiddende tøj til rolig musik.

V012 og V013 Zumba® I og Zumba® II

Latinamerikansk dans omsat til sjov og effektiv træning, der giver lige så meget livsglæde som kondi. Udviklet i Colombia af en aerobics-instruktør som kom til at sætte sin egen musik – salsa og merengue – på til timen og opdagede, at deltagerne elskede det. Siden har Zumba® taget verden med storm som det originale fitness-party!
Trinene er varierede men simple, så alle kan være med. Zumba er sjovt - og meget populært. Musikken vil få dig i rigtig godt humør - og du forbrænder masser af kalorier i løbet af timen"  - Medbring sko der ikke har for meget "grib", så du kan twiste på forfoden.
Tilmelding på dette hold vil automatisk også give adgang til Zumba 2 og Piloxing.
Vi glæder os MEGET til, at danse sammen med Jer :)

V014 Piloxing

- ”Box" er kraftfuld, giver dig styrke og fedtforbrænder.
- Pilates øvelser gør dig elegant, du får veldefinerede muskler og en flot holdning.
- Dansen får dig til at føle dig sexet.
PILOXING er det første program, som blander de muskelformende egenskaber ved Pilates med boksningens styrke- og kredsløbstræning samt de sjove og sensuelle elementer ved dans til en cardio-workout med høj intensitet. Både Boksning, Pilates og Dans, har rødder i en core-baseret teknik og supplerer derfor hinanden perfekt. PILOXING er også effektivt, fordi det er baseret på den nyeste viden inden for fitness og vægttab.
PILOXING programmet opfordrer til barfodstræning, fordi forskere har fundet ud af, at man, ganske enkelt ved at tage sine sko af under træningen, kan forbedre kropsholdningen væsentligt, øge udholdenhed og forebygge skader.
- Der kan købes Piloxing hansker via instruktøren, det anbefales at have sine egne.
Jeg glæder mig meget til en - SLEEK, SEXY and POWERFULL træning, sammen med Jer :)
Tilmelding på dette hold vil automatisk også give adgang til Zumba 1 og Zumba 2.

V015 Crossfitness

I Crossfitness arbejder vi med varierende funktionelle øvelser i høj intensitet med fokus på korrekt teknik i udførelsen øvelserne.
I timen bruges kropsvægt og redskaber så som håndvægte, stænger, elastikker, kettlebells, mm. hop, sjip og løb vil også være en del af træningen.
Crossfitness er en optimal måde at kombinere styrke- og kredsløbstræning på og man får lært at presse sig selv og derved opnå resultater.
Timen er for alle, uanset alder og fitnessniveau, der er interesseret i en sjov, effektiv og lærerig træning, som giver mærkbar fremgang uanset, om det drejer sig om styrketræning, konditionstræning eller et vægttab.
Bemærk at du i år har mulighed for fri træning mandage fra 19.30 - 20.30 på Himmelev Skole, onsdage fra 18.00 - 19.00 i Spejlsalen på Trekroner skole og hver anden lørdag i ulige uger fra 9.00 -10.00 i Spejlsalen.

V016 Cirkeltræning

Kom og hver med på et hold, hvor kodeordene er sjovt, men hårdt. Cirkeltræning er en slags Crossfit, hvor man gennemgår forskellige stationer med forskellige øvelser for hele kroppen. Cirkeltræning er for alle og det handler om at få udfordret og presset sig selv.
Så kom på et hold hvor der vil være en masse afvekslende motion. Derfor vil der hver gang være øvelser, som med tiden bliver kendte og der vil være nye øvelser for variationen.

V017 Step og styrke

Step & Styrke er en ”alt i en time”, som er baseret på styrketræning og konditionstræning med høj intensitet, så du kommer hele kroppen rundt. Koreografien er simpel, så alle kan følge med.
Du kan selv variere belastningen ved at ændre bænkens højde. Trinene sættes sammen til serier - alt sammen til god musik.
Timen kombineres med styrkende og opstrammende øvelser med vægte og elastikker.
Step kan være lidt svært til at begynde med, men prøv det et par gange, og så får du basis-trinene på plads. Når du først har styr på trinene, kommer det til at køre for dig. Træningen vil forbedre din styrke og kondition, samt øge din forbrænding og give dig en fastere krop.

V018 Tirsdagsdrengene, 50 år+

Tirsdagsdrengene træner igen om onsdagene. Vi fokuserer på en alsidig grundtræning, laver interval- og konditionstræning, krydret med styrketræning. Det er alt sammen noget, som giver godt humør og energi samtidig med, at det føles godt for kroppen.
Vi træner til musik, og der er en rigtig god stemning på holdet med socialt samvær, bl.a. en fælles julefrokost.
Der er plads til nye, som gerne vil i gang med at vedligeholde kroppen.
Timen sluttes altid af med stræk og afspænding.

V019 Hårde herrer

Grundgymnastik kun for mænd, indeholdende cirkeltræning, interval, udholdenhed og sidst, men ikke mindst, styrketræning.
1½ time med sved på panden. Du afgør selv, hvor grænsen går – holdet spænder fra dem, som vil ”nøjes” med en omgang solid gymnastik, til dem som vil bruge hele kroppen fuldt ud – hver gang.

V020 OUTDOOR FITNESS - Træning i naturen

Træningen er for alle uanset træningsniveau, så du behøver ikke at kunne løbe for at være med.
Træningen foregår naturligvis udenfor, så du skal have udendørs træningstøj på.
Vi laver masser af motion og styrkeøvelser, hvor vi bruger naturens redskaber og hinanden.
Træningen bliver nogle gange ”skjult” i lege, hvor vi bruger hinanden som redskab, både til styrke og kondition.

Vi bruger bruger græsset, bænke, træer, træstubbe, lamper, hinanden og simple træningsredskaber til at træne hele kroppen igennem
Du får hver gang pulsen op på det niveau der passer til dig og styrket dine muskler og det er alt imens vi får lys, frisk luft og socialt samvær.

V021 Park motion (pensionister)

Udendørstræning er holdtræning i den storslåede natur i og omkring Roskilde.
Det er mit mål, at træningen skal være sjov og alsidig. At alle bliver udfordret på deres niveau og i stand til at træne sammen alligevel. Vi skal grine, puste, svede og få et sammenhold, som denne træningsform helt naturligt indbyder til.
Træningen foregår i naturen, og hvad den har at byde på af redskaber, og der er i træningen bl.a. fundet inspiration fra styrketræning, Effekt, Pilates, håndbold, atletik og fitness. Vi arbejder hele kroppen igennem med styrketræning, konditionstræning, smidighed og balance.
Der er ikke noget, der er ret meget bedre end at komme hjem i varmen med røde kinder og vindblæst hår efter træning udendørs – så kom og vær med – du vil med garanti nyde det.

V022 Løb for alle

Kom i gang med at løbe.

Målgruppen er begyndere. I starten går og løber vi i intervaller på en kort rute. Målet er, at du kan løbe 5 km uden pauser. 
Vi har også et hold, der allerede kan løbe 5 km. Kom med, hvis du har lyst.
Vi har fælles opvarmning og udstrækning.

Du kan tilmelde dig holdet LØB for alle http://www.hv-gym.dk/tilmelding
Det er ganske gratis, og du får hver uge mail, så du er opdateret om træningen.
Tilmelding
Info tekst
Tilmeld dig her

Sponsorer


Kalender
Besøg vores side
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Læs evt mere her
Himmelev-Veddelev Gymnastikforening - mere end 1.000 aktive medlemmer kan næppe tage fejl!